Jak naslouchat svému tělu při cvičení?


Nově jsem se rozhodla svoje čtenáře podporovat ve zdravém životním stylu. Myslím, že v tomto poli se pohybuji už dostatečně dlouho (od října*, to je skoro pravěk) na to, abych rozdávala rady. Tyto tipy jsou primárně pro ty, co cvičí doma podle videa.



Jak vůbec člověk naslouchá svému tělu? Co to znamená? A nezpomalí mě to akorát? Neboj, na všechno hned dostaneš odpovědi! Nejprve se však sama/sám sebe zeptej: Jak moc jsem odhodlán/a cvičit? Hodně, nebo málo?

Hodně

Výborně. Jsem ráda za tvé nadšení - obzvlášť pokud jsi dívka, které v mém předchozím testu vyšlo, že se v plavkách nebude líbit hochům. Tak se do toho pusť a makej! Vypoť ze sebe duši! Dej si do těla! 
Bolí tě svaly? Ať si zvyknou! Pokračuj!
Nemůžeš popadnout dech? Pokračuj bez zastávek!
Někdo ti volá? Pokračuj!
Natáhl/a sis právě sval? Pokračuj!
Křuplo ti teď nějak divně v kotníku a bolí to? Pokračuj na jedné noze!
Máš menstruaci a bolí tě nohy? Uřízni si je a jeď dál!
Možná ses zarazil/a, protože jsi zaslechl/a něco o tom, že by si člověk měl vyhradit nějaký ten den na odpočinek. Blbost. Never skip a leg day, always skip a rest day!

Málo

Chápu to, občas je prostě těžké se k něčemu dokopat. Někdy bývám tak líná, že považuji i vstávání z postele za zbytečnou námahu. Tělo nikdy nelže. V žádném případě. Pokud se ti nechce, je to z nějakého důvodu. Možná má pro tebe vesmír nějaký úchvatný úkol, který ti pak pošle na čakru. Ale neboj, všechny benefity cvičení získáš i bez něj.
Rychlost? Stačí se probudit pozdě a už máš pěkný workout! 
Síla? Pomoz paní s kočárkem! Lepší než činky, ne? 
Rovnováha? Pusť se madla v busu. Výborná taktika, hlavně, když řidič/ka náhle zabrzdí.
Je ti to jedno, ale chceš se zpotit? Zapomeň něco důležitého doma!

*Zdravý životní styl u v mém případě znamená, že se snažím chodit spát v rozumnou hodinu, hýbat se a nějak zvládnout povinnosti. Musím se přiznat, že u jídla moc velkou snahu nevyvíjím, ale naučila jsem se snídat, ha!

Žádné komentáře:

Okomentovat

[insert text]